ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΦΟΥ Η΄ - ΙΟΡΔΑΝΕΙΟ
Δευ-Παρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνα: 26938417, 26811767
Τηλεομοιότυπο: 26951266
Μενού

 

Πρόγραμμα Erasmus+

H αίτηση που υποβλήθηκε από το σχολείο μας για απόκτηση Διαπίστευσης Erasmus+ στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης έχει εγκριθεί τον Ιανουάριο του 2024. Η Διαπίστευση Erasmus έχει ισχύ μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2027.

Όπως σημειώνεται στη σχετική επιστολή από το Ίδρυμα Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων (ΙΔΕΠ) Διά Βίου Μάθησης, η απόκτηση της Διαπίστευσης Erasmus στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης συνιστά πιστοποίηση της επάρκειας και της ικανότητας του σχολείου μας για υλοποίηση υποδειγματικών σχεδίων διακρατικής κινητικότητας στο πλαίσιο της Βασικής Δράσης 1 (Erasmus+ KA1).

 

Το Η'  Δημοτικό Σχολείο Πάφου «Ιορδάνειο» στη Βαρκελώνη με το
Erasmus+ (ΚΑ 121) από τις 18 ως τις 23 Νοεμβρίου 2024
.

Καθημερινά, εκπαιδευτικοί αναζητούν νέα υλικά, νέες μεθόδους και νέες ιδέες ώστε να είναι
η διδασκαλία πιο ελκυστική και αποτελεσματική. Αναζητούν αποτελεσματικές λύσεις στην
πάντα επίκαιρη πρόκληση της διδασκαλίας και της μάθησης. Τι γίνεται όμως αν κάποιες
απαντήσεις ήταν πάντα μπροστά στα μάτια μας; Τι γίνεται αν όλα όσα χρειαζόμαστε δεν
είναι νέες λύσεις σε παλιά προβλήματα αλλά μια διαφορετική προσέγγιση και αναστοχασμός
σε ήδη υπάρχουσες στρατηγικές; Σε αυτό το ερώτημα προσπάθησε να απάντηση το
σεμινάριο “Best Educational Systems of the world” . Το σεμινάριο προσφέρθηκε από τον
φορέα “Europass Teachers Academy” στην Βαρκελώνη. Το σχολείο μας συμμετείχε με ένα
εκπαιδευτικό του. Η χρηματοδότηση για την κινητικότητα έγινε από κονδύλι του
προγράμματος Erasmus+ . Το σχολείο μας είναι από το 2024 πιστοποιημένος οργανισμός του
προγράμματος. Περισσότερες λεπτομέρειες για το περιεχόμενο και τα εξαγόμενα του
σεμιναρίου στον πιο κάτω σύνδεσμο.

Άρθρο στο paideia-news.com

 

Το Η΄  Δημοτικό Σχολείο Πάφου - Ιορδάνειο στο Άμστερνταμ στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA1 η διευθύντρια του σχολείου μας κ. Γεωργία Παναούρα είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει από τις 9 μέχρι τις 14 Ιουνίου 2025 στο Άμστερνταμ το σεμινάριο “Empowered Teachers: Rediscover your motivation and energy”. Στο σεμινάριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί που προέρχονταν από διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης από την Αυστρία, τη Γερμανία, την Κύπρο και τη Λιθουανία.

Στόχος του σεμιναρίου ήταν, αφού αποκτήσουν επίγνωση της ανάγκης για προσωπική και επαγγελματική ευημερία, οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν να δημιουργήσουν την προσωπική τους «εργαλειοθήκη ενδυνάμωσης», ενισχύοντας την ανθεκτικότητά τους απέναντι στις πολλαπλές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν καθημερινά.

Περισσότερες πληροφορίες στο άρθρο που δημοσιεύτηκε στο paideia-news.com

https://paideia-news.com/dimosia-dimotiki/2025/07/09/to-i%CE%84-dimotiko-sxoleio-pafoy-(iordaneio)-sto-amsterntam-me-to-erasmus-ka1

 

Συμμετοχή του Η΄  Δημοτικού Σχολείου Πάφου σε κινητικότητες του Erasmus + (KA1) - Καλοκαίρι 2025

Η συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα Erasmus+, ως πιστοποιημένου οργανισμού, μας έδωσε την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε το καλοκαίρι του 2025 κινητικότητες σε τρεις διαφορετικές περιοχές ευρωπαϊκών χωρών: στο Ναβέλι της επαρχίας Λ’ Ακουίλα στην Ιταλία, στην Κοπεγχάγη της Δανίας  και στη Βαλένθια της Ισπανίας. Κάθε εμπειρία αποτέλεσε πολύτιμο πεδίο μάθησης και ανταλλαγής πρακτικών, αναδεικνύοντας τη σημασία της συνεργασίας, της αειφορίας και της ολιστικής προσέγγισης της εκπαίδευσης.

Ναβέλι (Ιταλία)
Το Ναβέλι αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα περιοχής που αντιμετώπισε πληθυσμιακή μείωση, γήρανση και μετανάστευση. Η καλλιέργεια του κρόκου, με ιστορία και παράδοση από τον 13ο αιώνα, κινδύνευε να εκλείψει. Για τον λόγο αυτό, οι τοπικοί φορείς στόχευσαν στην ενεργοποίηση της νεολαίας και τη διατήρηση της παράδοσης γύρω από την καλλιέργεια του συγκεκριμένου φυτού. Από το 2015 δημιουργήθηκε «τράπεζα βολβών», μέσω της οποίας νέοι καλλιεργητές έλαβαν δωρεάν υλικό. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό: οι παραγωγοί σχεδόν τετραπλασιάστηκαν, αποδεικνύοντας πως η συλλογικότητα μπορεί να αναβιώσει έναν ολόκληρο τομέα.
Κατά την επίσκεψή μας, διαπιστώσαμε ότι η καλλιέργεια του κρόκου δεν αποτελεί μόνο οικονομική δραστηριότητα, αλλά και μορφή μάθησης. Τα σχολεία εντάσσουν τους μαθητές σε όλα τα στάδια της καλλιέργειας, ώστε η γνώση να αποκτά πρακτική διάσταση και να συνδέεται με τον τόπο, την παράδοση και την αειφορία.
Ιδιαίτερη σημασία έχει η συνεργασία των δεκατριών κοινοτήτων που αναβίωσαν το συνεργατικό μοντέλο. Όλοι συμμετέχουν: ηλικιωμένες γυναίκες, νέοι καλλιεργητές, άτομα με αναπηρίες και μετανάστες, συνθέτοντας ένα παράδειγμα κοινωνικής συνοχής και συμπερίληψης. Έτσι, η μάθηση συνδέεται ουσιαστικά με την κοινότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Η περιβαλλοντική διάσταση είναι επίσης καθοριστική. Η καλλιέργεια του κρόκου ενσωματώνει πρακτικές βιωσιμότητας – από τη μείωση απορριμμάτων έως την επαναχρησιμοποίηση παλιών κτισμάτων – ενισχύοντας την κριτική σκέψη και την οικολογική συνείδηση των μαθητών. Τέλος, η εμπειρία μας στο πλαίσιο του Erasmus+ ανέδειξε την αξία της ευρωπαϊκής συνεργασίας και της ανταλλαγής καλών πρακτικών, προσφέροντάς μας έμπνευση για την εφαρμογή νέων βιωματικών προσεγγίσεων στα σχολεία της Κύπρου.

Κοπεγχάγη (Δανία)
Η κινητικότητα στην Κοπεγχάγη με τίτλο «Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development» ανέδειξε τη σημασία της εκπαίδευσης που συνδυάζει τη μάθηση με την ευημερία και την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής. Στόχος είναι η δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος όπου τα παιδιά νιώθουν ασφάλεια και αποδοχή, ώστε να μπορούν να εκφράζονται, να συνεργάζονται και να καλλιεργούν ουσιαστικές σχέσεις.
Η κατανόηση των σκέψεων, των συναισθημάτων και των πράξεων τους ενισχύει τη συναισθηματική νοημοσύνη και την αυτορρύθμιση, ενώ η εκπαίδευση στη θετική σκέψη και την ευγνωμοσύνη προάγει την αυτοπεποίθηση, την ανθεκτικότητα και την ψυχική ευεξία. Η ηγεσία μέσω παραδείγματος, η ομαδικότητα και η συνεργασία συμβάλλουν στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και στη συλλογική πρόοδο.
Παράλληλα, η ισορροπία ανάμεσα στην ανθρώπινη επαφή και τη χρήση της τεχνολογίας ενισχύει τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Η σύνδεση θεωρίας και πράξης επιτρέπει στους μαθητές να εφαρμόζουν τις γνώσεις τους στην καθημερινότητα, ενώ η θετική ψυχολογία εστιάζει στις δυνατότητες και τις αρετές κάθε παιδιού. Έτσι, τα σχολεία μετατρέπονται σε κοινότητες μάθησης και ευημερίας, όπου η εκπαίδευση συμβάλλει όχι μόνο στη γνωστική, αλλά και στην προσωπική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών, προετοιμάζοντάς τους ουσιαστικά για τη ζωή και τις προκλήσεις της.

Βαλένθια (Ισπανία)
Οι βασικοί στόχοι που θέτει η σχολική μας κοινότητα συνδέονται με την επαγγελματική μάθηση και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, την ευημερία των μαθητών και την ανάπτυξη περιβαλλοντικού αλφαβητισμού για ένα βιώσιμο μέλλον. Στο πλαίσιο αυτό, το σχολείο μας συμμετείχε σε πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus+ (ΚΑ121) στη Βαλένθια της Ισπανίας, από τις 14 έως τις 19 Ιουλίου 2025, σε σεμινάριο του φορέα Europass Teacher Academy με επίκεντρο την περιβαλλοντική εκπαίδευση, τη βιωσιμότητα και τις καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις.
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα έδωσε την ευκαιρία για συνεργασία με εκπαιδευτικούς από διάφορα ευρωπαϊκά σχολεία και για ανταλλαγή καλών πρακτικών. Μέσα από στοχευμένες δραστηριότητες, όπως παρουσιάσεις εκπαιδευτικών οργανισμών και ανάπτυξη σχεδίων μαθημάτων, καλλιεργήθηκε πνεύμα συνεργασίας και δημιουργικότητας, ενισχύοντας την ικανότητα των εκπαιδευτικών να προωθούν θετικές σχέσεις εντός της σχολικής κοινότητας.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα και στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs) του ΟΗΕ. Οι συζητήσεις για την Ατζέντα 2030, τη ρύπανση, τα απόβλητα και τις αξίες των μαθητών ανέδειξαν την ανάγκη καλλιέργειας οικολογικής συνείδησης και υπεύθυνης στάσης απέναντι στο περιβάλλον. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν πρακτικά εργαλεία για τη μείωση της χρήσης πλαστικών και την εφαρμογή βιώσιμων πολιτικών στο σχολικό περιβάλλον.
Η εμπειρία αυτή ενδυνάμωσε τη σχολική μας κοινότητα, προετοιμάζοντάς την να ανταποκριθεί στις εκπαιδευτικές προκλήσεις της εποχής και να εντάξει την περιβαλλοντική εκπαίδευση ως καθημερινή πρακτική. Συνολικά, η κινητικότητα στη Βαλένθια αποτέλεσε ουσιαστικό βήμα για την επίτευξη των στόχων του σχολείου μας και για τη διαμόρφωση ενός πιο βιώσιμου, συμμετοχικού και εμπνευσμένου μαθησιακού περιβάλλοντος.